شرح خبر

افزودنی ها
tools افزودن مواد افزودنی به پلاستیک چیست
ساختن چیزهایی از پلاستیک ها مانند بازی کردن با مولکول
ها است. هدف این است که آنها را مجددا سازماندهی کنید تا اشکال جدیدی بدون تغییر رنگ
آنها، چسبندگی به قالب و یا انجام هر کاری که می تواند محصول نهایی را خراب کند. مواد
افزودنی به تمام این مشکلات کمک می کند. در واقع، پردازش پلاستیک بدون مواد افزودنی
تقریبا غیرممکن است.
  ششم مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٥:١٥
 

ساختن چیزهایی از پلاستیک ها مانند بازی کردن با مولکول ها است. هدف این است که آنها را مجددا سازماندهی کنید تا اشکال جدیدی بدون تغییر رنگ آنها، چسبندگی به قالب و یا انجام هر کاری که می تواند محصول نهایی را خراب کند. مواد افزودنی به تمام این مشکلات کمک می کند. در واقع، پردازش پلاستیک بدون مواد افزودنی تقریبا غیرممکن است.

استفاده از طیف وسیعی از مواد پلاستیکی و انواع مختلف اشیاء پلاستیکی را درهر روز نظر بگیرید. از بطری های نوشیدنی نوشیدنی و پلاستیک ساک های دستی، قاب پلاستیکی پنجره ها وبدنه پلاستیکی کامپیوترها نشان دهنده آن است که روش های مختلفی برای شکل پذیری پلاستیک ها وجود دارد. اکثر این فرآیندها با ذوب شدن پودر پلیمر یا گرانول در داخل یک لوله گرم انجام می پذیرد. این "ذوب" با یک نیروی اعمال شده به داخل یک قالب شکل داده شده تزریق می گردد، یا با نورد شدن یا دمیدن به شکل یک  فیلم تخت شکل می شود. سهولت انجام این کار بستگی به خواص فیزیکی و شیمیایی هر یک از مواد پلاستیکی دارد و می تواند از طریق استفاده از افزودنی های خاصی به نام کمکی فرآیند ها (PROCESS  AIDS ) بهبود یابد.

در طول فرایند شکل پذیری، مواد اولیه به مایع تبدیل می شوند و ذرات رنگی در اطراف مایع باعث می شوند که آنها بهتربا همدیگرمخلوط می شوند. مواد افزودنی دیگر باعث می شود ذرات پلیمری بیشتر در داخل لوله به یکدیگر متصل شوند و سریعتر ذوب شوند. به این معنی که دمای قالب گیری می تواند پایین تر باشد که موجب صرفه جویی در انرژی و مانع یا کاهش آسیب زدن گرما به پلاستیک می شود.


برای بعضی از پلاستیک ها در طی فرآیند ذوب شدن مشکلاتی به وجود می آید زیرا آنها زمانی که ذوب می شوند، چسبناک و چسبنده می شوند. روان کننده ها با ایجاد یک فیلم بین قالب و ذوب پلیمر، و با روانکاری ذرات پلیمری در برابر یکدیگر، باعث کاهش ویسکوزیته می شوند.بنابراین شکل های پیچیده تری می توانند قالب گیری شوند و درجه حرارت قالب گیری را نیز  کاهش دهند. اکثر پلاستیک ها باید با دمای بیش از 180 درجه سانتیگراد به دمای ذوب خود برسند، درجه حرارت که متاسفانه بعضی اوقات می تواند رنگ آن ها را خراب کند ویا پلاستیک را تضعیف یا ترد و شکننده کند. با این حال، این اثرات را می توان با افزودنی های شناخته شده به نام آنتی اکسیدان ها " ANTIOXIDANTS " ، که ترکیبی خاص از جمله ویتامین E هستند، جلوگیری کرد و یا به حداقل رسانید ، و به حفاظت از پلاستیک در شرایط بد کمک کرد. افزودنی هایی دیگر با نام "  HEAT STABILIZERS" ها کمک می کنند تا پلاستیک ها را از تجزیه شدن در زمان فرآیند ذوب شدن  جلوگیری نمایند.




كليه حقوق اين اثر متعلق بهhttp://www.khazarplastic.comميباشد.
هرگونه تقليد و نقل مطالب بدون ذكر منبع ممنوع می باشد.